De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Warrenbayne, Australië van Karlijn Neve - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Warrenbayne, Australië van Karlijn Neve - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

25 Februari 2015 | Australië, Warrenbayne

Hallo iedereen, hier mijn eerste reisverslag vanuit het zonnige (vooral warme) Australië!
Na een lange reis zijn Sanne en ik zaterdag aangekomen in Sydney. We waren behoorlijk moe, maar we hebben toch nog een hele dag door de stad kunnen slenteren. En natuurlijk hebben we een wandeling rond het
Opera House niet overgeslagen!

Zondag zijn we alweer terug op het vliegtuig gestapt om richting onze stagebedrijven te gaan. Rond de middag ben ik aangekomen in Melbourne en heb ik Bill ontmoet op de luchthaven. We zijn gelijk naar een farm field day in Seymour geweest waar ik een hoed heb gekocht, die kan je hier niet missen vanwege de felle zon. Na de field day zijn we naar huis gereden waar ik Debbie heb ontmoet. Ik verwachtte dat Warrenbayne een gezellig dorpje zou zijn, het bleek 5 huizen en een verlaten school. Bill en Debbie hebben een boerderij van ongeveer 1000 hectare en nog wat extra weides die ze een aantal maanden per jaar kunnen gebruiken. In totaal hebben ze 320 stuks Black Angus vee en ongeveer 1100 Merino schapen.

Maandag waren Bill en Debbie een hele dag weg, ik heb een beetje kunnen uitrusten en geprobeerd om met de auto het gebied een beetje te verkennen. (Ik ben nog steeds niet gewend dat het stuur aan de andere kant van de auto zit) Ik heb vooral geprobeerd om niet te verdwalen, en wonder boven wonder is me dat gelukt. 'Savonds heb ik kennis gemaakt met een Possum, die me met grote ogen aan zat te staren terwijl ik buiten zat te skypen, rare beesten die locals.

Dinsdag hebben we 's ochtends de koeien en de schapen gevoerd. De koeien zijn verdeeld in 3 groepen. 1 groep drachtige vaarzen, 1 groep drachtige koeien met vaarskalveren en een groep drachtige koeien met stierkalveren. De schapen zijn verdeeld in twee groepen, de lammetjes van afgelopen voorjaar en de moederdieren. De schapen zijn vorige week geschoren, dus daar kom ik mooi mee weg met deze hitte (35 graden). Na de middag hebben we koeien richting de ranch gebracht omdat ze woensdag (vandaag) afgetast moesten worden of ze drachtig zijn of niet. Tussen 2 en 4 hebben we rustig aan gedaan en vooral binnen gezeten waar het lekker koel was. Na 4 uur hebben we de lammeren in een andere wei gezet, omdat ze hun wei hadden leeggegeten.

Vanmorgen zijn we vroeg begonnen met het scheiden van de koeien en de kalfjes, om het aftasten van de koeien vlotter te laten gaan. Het was nog een hele klus want de kalfjes willen natuurlijk bij hun moeder blijven, logisch. Het aftasten ging erg snel, binnen 3 uur waren alle 193 koeien gedaan. We hebben de kalfjes terug bij hun moeders gezet en naar hun wei gebracht.
Het is ondertussen weer midden op de dag dus we zitten binnen om af te koelen.
Tot blogze!!

  • 25 Februari 2015 - 18:01

    Tante Sylvia En Oom Sjef:

    Hoi Karlijn,

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Volhouden hè !
    Heb je al foto's geplaatst?

    Groetjes van ons allemaal.
    Fam. Neve

  • 02 Maart 2015 - 16:21

    Tante Irene:

    Karlijn heb ik al geschreven ik hoop dat het aankomt, tante Irene.

  • 02 Maart 2015 - 18:50

    Petra :

    Wauw, ik wil wel ruilen met je hoor!!
    Geen winkels, hou je lekker je geld voor jezelf.
    Geen kroegen, Armando blij, heb je geen tijd voor met zoveel dieren.
    Alleen de temperatuur al, HEERLIJK!!! Niet zeuren meid, hier waait en stormt het en natuurlijk....regen!!
    Wel heel goed dat je eerst rust kreeg om daarna aan de bak te mogen en goed ook!
    En...er volgt nog heel wat meer!!
    Waar blijven de foto's?
    Heb je geen tijd voor lieve schat, zorg wel dat deze aardige mensen een vleugje Nederlands meekrijgen,
    gaat jou toch wel lukken? Anders kom ik wel even langs, Whoehaha.
    Liefs vanuit een koud en winderig Maarssenbroek.
    En probeer jezelf te beschermen tegen die zon, SUNBLOCK, weleens van gehoord?
    Ga ik nu mijn paraplu opsteken.



  • 03 Maart 2015 - 19:01

    Je Liefste Tante:

    ah was ik maar een koe , omringd door zon een geweldig landschap en verzorgd worden door
    een echte hollandse schoonheid , wat kan het leven mooi zijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 4021

Voorgaande reizen:

19 Februari 2015 - 25 April 2015

Stage in Australië

Landen bezocht: